Raylı Sistemler

Hafif Metro

1989 yılından bu güne yolcu taşımaya devam eden Aksaray - Havalimanı Hafif Metro hattı, hizmet verdiği bölge ve güzergah üzerinde günlük 220.000 yolcu ile taşıyıcı aks konumuna gelmiştir.

M1 Hafif Metro İstasyonları

Aksaray, Emniyet, Ulubatlı, Bayrampaşa, Sağmalcılar, Kocatepe, Otogar, Esenler, Terazidere, Davutpaşa, Merter, Zeytinburnu, Bakırköy-İncirli, Bahçelievler, Ataköy-Şirinevler, Yenibosna, DTM - İstanbul Fuar Merkezi, Atatürk Havalimanı

Tramvay

Zeytinburnu-Kabataş arasında hizmet veren tramvay hattının Sirkeci-Aksaray-Topkapı bölümü 1992 tarihinde, Topkapı-Z.burnu bölümü Mart 1994 ve Sirkeci-Eminönü bölümü ise Nisan 1996 tarihinde hizmete açılmıştır.

İstanbul'un ikinci modern tramvay hattı olarak hizmete alınan Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar güzergahı 14 Eylül 2006 tarihinde düzenlenen tören ile hizmete alındı.

Zeytinburnu bölgesinde T1 Zeytinburnu-Kabataş tramvayı ve M1 Aksaray-Havalimanı Metro hattı ile entegre olacak şekilde tasarlanan sistemi kullanan yolcular Bağcılar - Güngören bölgesinden sadece raylı sistem aktarmalarını kullanılarak Havalimanı, Otogar ve M2 Taksim-4.Levent Metrosu'na kesintisiz yolculuk yapabilmektedirler.

T1 Zeytinburnu Kabataş Tramvay Hattı İstasyonları

Kabataş, Fındıklı, Tophane, Karaköy, Eminönü, Sirkeci, Gülhane, Sultanahmet, Çemberlitaş, Beyazıt, Laleli, Aksaray, Yusufpaşa, Haseki,Fındıkzade, Çapa-Şehremini, Pazartekke, Topkapı, Cevizlibağ-A.Ö.Y, Merkez Efendi, Akşemsettin, Mithatpaşa, Zeytinburnu

T2 Güngören - Bağcılar Tramvay Hattı İstasyonları

Zeytinburnu - Mehmet Akif - Merter Tekstil Sitesi - Güngören - Akıncılar - Soğanlı -Yavuz Selim - Güneştepe - Bağcılar'dır.

Metro

Yapımına 1992 yılında başlanan ve Taksim - 4. Levent arasında hizmet veren metro, 16 Eylül 2000 tarihinde hizmete girmiştir. 31 Ocak 2009 da hattın kuzeyinde Atatürk Oto Sanayi ve güneyinde Şişhane uzantıları hizmet vermeye başladı.

M2 Şişhane - Darüşşafaka Metrosu Hattı Durakları İstasyonlar

Şişhane, Taksim, Osmanbey, Şişli - Mecidiyeköy, Gayrettepe, Levent, 4. Levent, Sanayi Mahallesi, İTÜ Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka.

Nostaljik Tramvay

Tramvaylar ilk kez 1842 yılında Amerika’da (New York), 1854’te Avrupa’da (Paris) ve 1860’da İngiltere (Londra)’de görülürken İstanbul’da 3 Eylül 1869 tarihinde Tophane-Ortaköy hattında çalışmaya başlamıştır. 1990 yılının sonlarında Taksim-Tünel arasında tekrar işletmeye alınan nostaljik tramvay, sadece İstiklal Caddesi ve Beyoğlu’nun değil İstanbul’un, hatta Türkiye’nin simgesi haline gelmiştir. Nostaljik tramvay halen Taksim-Tünel arasında 1.870 metrelik hat üzerinde günde 2 bin 500 yolcu taşıyarak yılda ortalama 14 bin sefer yapmaktadır.

1 Kasım 2003 tarihinde hizmete giren Kadıköy-Moda Tramvayı'nda 2.6 km'lik sistemde 10 istasyon yer almaktadır. 4 adet tramvay aracının çalıştığı Kadıköy-Moda tramvayı; Kadıköy meydanından hareket edip, otobüs özel yolu ve Bahariye Caddesi'ni takip ederek Moda Caddesi üzerinden tekrar Kadıköy Meydanı'na gelmektedir.

Nostaljik Kadıköy - Moda Tramvay Durakları

Kadıköy İDO - İskele Camii - Çarşı - Altıyol - Bahariye - Kilise - Moda İlkokulu - Moda - Mühürdar - Damga Sokak

Teleferik

11 Nisan 1993 tarihinde hizmete giren ve Taksim Taşkışla ile Maçka arasında hizmet vermekte olan Demokrasi Parkı ve Beyoğlu Evlendirme Dairesi üzerinde kurulu teleferik, hem bu iki nokta arasındaki karayolu ve yaya ulaşımının zorluğunu ortadan kaldırarak zaman tasarrufu sağlamakta, hemde bulunduğu bölgenin eşsiz manzarası ile ayrı bir İstanbul keyfi sunmaktadır.

İ.B.B. Başkanlığı tarafından İstanbul genelinde başlatılan Kentsel Tasarım Projesi kapsamında Haliç ihyası için başlatılmış projelerden birisi olan Eyüp - Pierre Loti Teleferiği ile bölgenin tarihi ve turistik yapısının korunarak yerli ve yabancı turistlerin bölgeye erişiminde kolaylık sağlanması ile birlikte hem ulaşım, hem de otopark sıkıntılarının giderilmesi amaçlanmıştır

Funiküler

29 Haziran 2006 tarihinde açılışı yapılan funiküler sistem, Taksim - 4. Levent (Ayazağa - Yenikapı) Metrosu, Taksim - Tünel Nostaljik Tramvayı, Taksim Otobüs ve Dolmuş Durakları ile Zeytinburnu - Fındıklı (Kabataş - Bağcılar) Tramvayı, Kabataş İDO vapur, feribot ve denizotobüsü iskeleleri arasında entegrasyon sağlayarak İstanbulluların Havalimanı' ndan sadece raylı sistem ile Taksim Metrosuna ve Kabataş ve Beşiktaş gibi deniz ulaşımı araçlarının yoğun kullanıldığı bölgelere erişimi sağlanmıştır. Hattın uzunluğu 0.6 km olup saatte 9.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olan sistem, Taksim ve Kabataş olmak üzere 2 istasyondan oluşmaktadır.

Tünel (Taksim-Karaköy)

30 Temmuz 1871`de yapım çalışmaları başlamış ve 1874 yılının Aralık ayında 573 m. uzunluğunda Tünel tamamlanmış, 17 Ocak 1875 tarihinde işletmeye açılmıştır. 03 Kasım 1971 tarihinde elektrifikasyonu tamamlanarak bugünkü durumuna getirilmiştir. Yılda 64.800 sefer yaparak 37.066 km. kateden Tünel, bugün Karaköy-Tünel arasında 2 vagonu ile her gün ortalama 15.000 yolcu taşımaktadır.